Par pakalpojumu

Neatliekamās palīdzības nodaļā neatliekamā medicīniskā palīdzība tiek sniegta visu diennakti, kā arī tiek nodrošinātas visas nepieciešamās izmeklēšanas metodes.

Neatliekamo palīdzību nodrošinām pacientiem, kas vecāki par 18 gadiem, šādās jomās:
  • iekšķīgās slimības
  • neiroloģija
  • vispārējā ķirurģija
  • ginekoloģija
  • grūtniecības aprūpe un dzemdību palīdzība

 

Palīdzība citu saslimšanu gadījumos – vairāk šeit

Palīdzību nodrošina sekojoši speciālisti: ķirurgs, internists, anesteziologs- reanimatologs, ginekologs, dzemdību speciālists un neonatologs. Nepieciešamības gadījumā tiek pieaicināti: radiologs- diagnosts, ārsts- endoskopists.

 

Slimnīcas Neatliekamās medicīniskas palīdzības nodaļas tālrunis: 67752072 vai 67752254.

 

Uz NMP dienesta ārkārtas tālruni ‘113’ jāzvana situācijās, kad cilvēka dzīvība ir apdraudēta un neatliekamās medicīniskās palīdzības saņemšanā izšķirošas ir minūtes – ir gūta ļoti smaga trauma vai ir pēkšņa saslimšana un neatliekamā medicīniskā palīdzība nepieciešama nekavējoties.
NMP dienesta mediķi izsauc, ja:
  • ir bezsamaņa,
  • apstājas elpošana vai rodas pēkšņi elpošanas traucējumi,
  • ir smagas traumas vai spēcīga asiņošana, kas apdraud dzīvību,
  • rodas pēkšņas sāpes aiz krūšu kaula, kas var liecināt par sirds infarktu,
  • ir vienas puses pēkšņs vājums, kas var liecināt par insultu,
  • citas dzīvību apdraudošas situācijas.
Iedzīvotājiem ir iespēja ārpus ģimenes ārstu darba laika saņemt medicīniskas konsultācijas un ieteikumus kā rīkoties akūtu saslimšanu vai hronisku saslimšanu paasinājuma gadījumos, piezvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001.
Konsultācijas iedzīvotājiem sniedz pieredzējuši ģimenes ārsti un ārsta palīgi darba dienās no plkst. 17.00 līdz plkst. 8.00 no rīta. Brīvdienās un svētku dienās iedzīvotāji var saņemt konsultācijas visu diennakti.

PALĪDZĪBAS SNIEGŠANAS KĀRTĪBA (TRIĀŽA)

NEATLIEKAMĀS MEDICĪNISKĀS PALĪDZĪBAS UN UZŅEMŠANAS NODAĻĀ

 

Kas ir pacientu prioritizēšana jeb triāža?

Pacientu šķirošana pēc prioritātes līmeņiem neatliekamās medicīniskās palīdzības nodaļā jeb triāža ir process, kurā ārstniecības personāls izvērtē pacienta veselības stāvokli, lai noteiktu, kuram pacientam jāsniedz palīdzība vispirms. Vienotu triāžas kārtību ārstniecības iestādēs ir ieviesusi Veselības ministrija, lai nodrošinātu efektīvu pacientu aprūpi.

 

Kā notiek prioritātes līmeņa piešķiršana?

Triāžas laikā pacienta prioritāti nosaka nevis domājamā diagnoze, bet gan pacienta veselības stāvokļa smagums un iespējamā veselības stāvokļa pasliktināšanās.

Tiek ņemti vērā arī citi faktori, piemēram:

  • pacienta vecums,
  • esošās hroniskās slimības (piem., diabēts, onkoloģija),
  • medicīniskā vēsture un komplikāciju risks,
  • īpaši stāvokļi, piemēram, grūtniecība.

 

🔺 Pacientiem, kuru veselības stāvoklis ir stabils un dzīvībai briesmas nedraud, izmeklējumus un speciālistu palīdzību var nākties gaidīt ilgāk. Ņemot vērā pacientu plūsmu un iestādes resursus, gaidīšanas laiks var sasniegt līdz 6 stundām.

Pacientiem, kuru veselības problēmas būtu piemērotāk risināt ambulatori, tiks piedāvātas konsultācijas un izmeklējumi pēc maksas pakalpojumu cenrāža vai lūgs izskatīt iespēju vērsties pie sava ģimenes ārsta.

Tātad, jāņem vērā, ka pacienti ar mazāk akūtiem simptomiem gaida ilgāk, pat ja viņi ieradušie pirmie!

 

 

Prioritāte

 

Laiks līdz  ārsta apskatei Prioritātes skaidrojums
1.prioritāte

 

0 min. DZĪVĪBA IR APDRAUDĒTA

(sirdsdarbības, elpošanas apstāšanās, bezsamaņa, zilgana ādas krāsa u.c.)

 

2.prioritāte

 

līdz 15 min. DZĪVĪBAI BĪSTAMS STĀVOKLIS

(krampji, smagas traumas, spēcīga asiņošana, smakšana u.c.)

 

3.prioritāte līdz 60 min  ŠOBRĪD DZĪVĪBA NAV APDRAUDĒTA,  IESPĒJAMI SAREŽĢĪJUMI

(sirds ritma traucējumi, apgrūtināta elpošana, akūta saslimšana, veselības stāvokļa pasliktināšanās pacientiem ar cukura diabētu, onkoloģisku saslimšanu, u.c.)

 

4.prioritāte

 

līdz 4 stundām DZĪVĪBA NAV APDRAUDĒTA

(akūta saslimšana vai hroniskas saslimšanas paasinājums ar mazu sarežgījumu attīstības risku.)

 

5.prioritāte nav ierobežots NEATLIEKAMĀ MEDICĪNISKĀ PALĪDZĪBA NAV NEPIECIEŠAMA (pārsiešana, ērces ņonemšana, traumas, ka iegūtas vairākas dienas atpakaļ u.c.). Pacients var vērsties pie ģimenes ārsta vai tiks piedāvātas konsultācijas un izmeklējumi pēc maksas pakalpojumu cenrāža.

 

 

LŪGUMS SAGATAVOT!

Dokumentus:

pase vai ID karte

apdrošināšanas polisi

apliecinājumu par atbrīvojumu

 

Informāciju

Deklarēto dzīves vietas adresi

Jūsu ģimenes ārstu

Kādas ir sūdzības, kad saslimāt

Regulāri lietotie medikamenti (nosaukums un deva)

Vai ir alerģija un paaugstināta reakcija uz kādām vielām, medikamentiem

Piederīgā vai uzticamības personas tālruņa numurs

 

 

 

 

Triāžas kārtību Veselības ministrija ieviesusi ārstniecības iestādēs, kuras atbilst 5., 4. vai 3. ārstniecības iestāžu līmenim, lai nodrošinātu vienotu pieeju medicīniskās palīdzības saņemšanā uzņemšanas nodaļās nonākušiem pacientiem, nodrošinātu veselības aprūpes savlaicīgumu un pieejamību, sniegtu palīdzību pacientiem ar smagāku veselības stāvokli, kā arī primāri novirzītu resursus.

ATSAUKSMES

  1. Agnija
    pirms 5 stundām

    Vēlos sirsnīgi pateikties Neatliekamās medicīniskās palīdzības ārstam Armandam Ārem. Profesionāls, iejūtīgs, atbalstošs, zinošs ārsts un vienkārši cilvēcīgs. Cilvēks, kurš dara savu darbu uz 110%. Viņš iemieso visu, kas
    pacientam nepieciešams krīzes brīdī. Milzīgs paldies 🙏

Iesniegt atsauksmi