Palīdzības sniegšanas kārtība (triāža)

PALĪDZĪBAS SNIEGŠANAS KĀRTĪBA (TRIĀŽA)

NEATLIEKAMĀS MEDICĪNISKĀS PALĪDZĪBAS UN UZŅEMŠANAS NODAĻĀ

 

Kas ir pacientu prioritizēšana jeb triāža?

Pacientu šķirošana pēc prioritātes līmeņiem neatliekamās medicīniskās palīdzības nodaļā jeb triāža ir process, kurā ārstniecības personāls izvērtē pacienta veselības stāvokli, lai noteiktu, kuram pacientam jāsniedz palīdzība vispirms. Vienotu triāžas kārtību ārstniecības iestādēs ir ieviesusi Veselības ministrija, lai nodrošinātu efektīvu pacientu aprūpi.

 

Kā notiek prioritātes līmeņa piešķiršana?

Triāžas laikā pacienta prioritāti nosaka nevis domājamā diagnoze, bet gan pacienta veselības stāvokļa smagums un iespējamā veselības stāvokļa pasliktināšanās.

Tiek ņemti vērā arī citi faktori, piemēram:

  • pacienta vecums,
  • esošās hroniskās slimības (piem., diabēts, onkoloģija),
  • medicīniskā vēsture un komplikāciju risks,
  • īpaši stāvokļi, piemēram, grūtniecība.

 

🔺 Pacientiem, kuru veselības stāvoklis ir stabils un dzīvībai briesmas nedraud, izmeklējumus un speciālistu palīdzību var nākties gaidīt ilgāk. Ņemot vērā pacientu plūsmu un iestādes resursus, gaidīšanas laiks var sasniegt līdz 6 stundām.

Pacientiem, kuru veselības problēmas būtu piemērotāk risināt ambulatori, tiks piedāvātas konsultācijas un izmeklējumi pēc maksas pakalpojumu cenrāža vai lūgs izskatīt iespēju vērsties pie sava ģimenes ārsta.

Tātad, jāņem vērā, ka pacienti ar mazāk akūtiem simptomiem gaida ilgāk, pat ja viņi ieradušie pirmie!

 

 

 

 

Triāžas kārtību Veselības ministrija ieviesusi ārstniecības iestādēs, kuras atbilst 5., 4. vai 3. ārstniecības iestāžu līmenim, lai nodrošinātu vienotu pieeju medicīniskās palīdzības saņemšanā uzņemšanas nodaļās nonākušiem pacientiem, nodrošinātu veselības aprūpes savlaicīgumu un pieejamību, sniegtu palīdzību pacientiem ar smagāku veselības stāvokli, kā arī primāri novirzītu resursus.

 

Skip to content